Budowa trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa na odcinku od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką.
Województwo: Mazowieckie
Zamawiający: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Wartość umowy: 362 628 938,03 PLN zł brutto
OPIS ZADANIA:
Budowana przez konsorcjum firm ZUE SA – lider oraz Fabe Polska Sp. zo.o. – Partner trasa będzie miała długość ok. 1,6 km. Tunel tramwajowy jednonawowy o długości ponad 600 m będzie przeprowadzał linię tramwajową na odcinku od Dworca Zachodniego do ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. Obiekt będzie przechodził bezkolizyjnie pod Alejami Jerozolimskimi, Parkiem Zachodnim i ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. Nowa trasa tramwajowa rozpocznie się pod dworcem kolejowym Warszawa Zachodnia, gdzie zostanie zbudowany podziemny przystanek położony na poziomie - 2 kompleksu dworcowego, połączony z przejściami podziemnymi i dworcem kolejowym. Stąd tramwaj pojedzie tunelem o długości ponad 600 metrów pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd z tunelu i kolejny przystanek znajdować się będzie między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w rejonie skrzyżowania z ul. Szczęśliwickiej. Następnie trasa prowadzi w kierunku południowo wschodnim do ul. Grójeckiej, gdzie włączy się w istniejące, przeznaczone do przebudowy linie tramwajowe. Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, z którego łatwo będzie można dostać się na perony kolejowe i autobusowe.
OPIS ZAMÓWIENIA:
- Budowa trasy tramwaju wraz z budową i przebudową infrastruktury od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką.
- Budowa tunelu pod Al. Jerozolimskimi, Parkiem Pięciu Sióstr oraz pod ulicą Bitwy Warszawskiej.
- Budowa trasy tramwajowej w tunelu pod Dworcem Zachodnim, w tunelu pod Al. Jerozolimskimi i Parkiem Pięciu Sióstr oraz w pasie drogowym ulic Bitwy Warszawskiej, Grójecka oraz Banacha.
- Przebudowa pasa drogowego ulic: Al. Jerozolimskie, Bitwy Warszawskiej, Grójecka oraz Banacha ( w zakresie niezbędnym do wybudowania trasy tramwajowej).
- Przebudowa lub zabezpieczenie kolizji na całym odcinku.
- Budowa podstacji trakcyjnej.
Zdjęcia: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.